انجام طرح نظارت بر بازار ویژه بازگشت حجاج 

طرح نظارتی بازار ویژه حجاج از ۶ تیر آغاز و نظارت بر بازار اقلام اساسی و کالا‌ها تا پایان بازگشت و انجام مراسم حجاج ادامه دارد.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال با توجه به سفر حجاج به سرزمین وحی، از آنجایی که این افراد در زمان بازگشت تدارک مراسم استقبال و پذیرایی می‌بینند، برای جلوگیری از گرانفروشی در حال نظارت بر بازار خرید و فروش کالا هستیم.

او افزود: طرح نظارتی با همکاری جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر شبکه توزیع کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

تهوری بیان کرد: با توجه به آغاز بازگشت حجاج از دیروز به استان، اکثر حاجیان خرید‌های خود را انجام داده اند و تاکنون نظارت‌ها در نوبت صبح و بعد از ظهر چه به صورت تیم تخصصی و چه به صورت گشت مشترک انجام شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث رسیدگی به شکایات اولویت اول بررسی با شکایت‌های حضوری مردم و بعد شکایت‌های واصله از طریق شماره ۱۲۴ و بازرسی‌های صورت گرفته است.

او عنوان کرد: در استان ۳۴ هزار واحد صنفی وجود دارد که امر نظارت دقیق بر آن‌ها نیازمند همکاری مردم به شکل اطلاع رسانی در صورت مشاهده تخلف است.

لزوم ثبت انبار‌های کالا در سامانه جامع  انبار‌ها

تهوری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در مورد بحث نظارت بر انبارها، در گام اول تمام انبار‌ها چه انبار‌های بزرگ، سوله‌ها و یا حتی انبار‌های کوچک به شکل زیرزمینی در قالب محل نگهداری کالا باید طبق کدپستی در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شوند.

او افزود: بارنامه بار‌ها باید به طور مستند وجود داشته باشد و هر میزان از موجودی انبار که به فروش می‌رسد باید در سامانه ثبت خروج بخورد.


بیشتر بخوانید


تهوری بیان کرد: همکاران ما  به طور مستمر و روزانه از انبار‌ها برای اطلاع از ثبت شدن یا نشدن ورود و خروج کالا، اطلاع از موجودی انبار‌ها و صحت سنجی بازرسی می‌کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجایی که قیمت برخی کالا‌ها در استان ما نسبت به استان‌های همجوار کمتر است، این موضوع گا‌هاً باعث سوء استفاده سودجویان می‌شود؛ به این صورت که بار را به وسیله بارنامه صوری به استان‌های همجوار برای فروش می‌برند.

او عنوان کرد: موارد به طور دقیق بررسی و به طور مثال به تازگی چندین پرونده ظن به قاچاق تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده و جریمه قاچاق بین ۳ تا ۵ برابر ارزش  کالای کشف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.